Autor: Timotej Repak, Apr 25, 2025
U četvrtak, 10. travnja na Sveučilištu Algebra Bernays održao se četvrti dan ovogodišnjem CMWEEKa, eSTUDENTovog projekta koji je posvećen content managementu. Taj dan posebnu pozornost obratili smo na područje multimedije.
Dan je otvorio poznati fotograf Slaven Janđel predavanjem “Od indeksa do obrta: stvari koje sam trebao čuti za vrijeme studija” u kojem je ukratko ispričao svoj životni put, stvari koje su ga dovele do fotografije, dao pregršt praktičnih savjeta slušateljima te odgovorio na brojna pitanja.
Predavač je ukratko ispričao kako je studirao Multimediju u Varaždinu nakon čega je radio svoje prve honorarne poslove da bi se kasnije zaposlio kao fotograf u medijskoj kući. 2017. odlučio je otvoriti obrt te se baviti fotografijom na jednoj višoj razini. Prisutnima je objasnio Dunning-Krugerov efekt koji govori o naglom skoku samopouzdanja kad se tek kratko bavimo nečim te padu istog kad shvatimo koliko toga u biti ne znamo. Istaknuo je kako je volontiranje jedan od najboljih nalna za stjecanje kvalitetnog iskustva te dodao kako je važno imati jasan portfolio i sticati poznanstva. Također je uputio sve ambiciozne mlade fotografe da se opredjele žele li biti svestrani ili se specijalizirati za određenu temu ili vrstu fotografije. Veliki fokus tijekom predavanje stavljen je na komunikaciju između klijenta i fotografa te na postavljanje i dogovaranje cijena. Na vlastitim primjerima komentirao je potrebnu opremu i dao nekoliko završnih savjeta za sve one koje zanima svijet fotografije.
“Danas mi je bilo odlično, iznenadio me je veliki broj studenata kao i sama interakcija te pitanja zainteresiranih. Dodao bih da je za fotografa aktivnost na društvenim mrežama jako bitna u današnjici jer je to način za doprijeti do svijesti ljudi što je vrlo bitna stvar”, poručio je predavač i fotograf Slaven Janđel.
Multimedijski dan nastavio se predavanjem “Lights, Camera, Action… and Edit!” koje je održala Marina Buhin, profesionalni fotograf i copywriter u Feel Agency. Predavačica je kroz pregršt vlastitih fotografija i priča iza svake od njih rekla puno toga o svakodnevici posla fotografa i snimatelja te na koji način se suočila i riješila mnogobrojne probleme koji su dio tog posla.
Marina ne dolazi akademski iz svijeta multimedije jer je završila komunikologiju i godinama predaje u srednjoj školi u Zaprešiću, a svoj najveći hobi - fotografiju - pretvorila je u glavnu životnu zanimaciju. Njena posebnost je to što gotovo uopće ne koristi Photoshop. Vremenski uvjeti su razni te je čest rad na temperaturama od -10 do +40 stupnjeva Celzijevih, a predavačica najviše voli raditi u vrijeme zalaska sunca jer nema oštrih sjena i same fotografije izgledaju najljepše. Dala je savjet svim početnicima da je najbolje krenuti od jeftinije opreme na kojoj se treba postepeno učiti pa tek onda kupovati i koristiti skuplju opremu kad već imamo neko iskustvo. Objasnila je niz koraka postprodukcije, od kategorizacije i metapodataka preko kompozicije i usporedbe do tehničke ispravnosti, ocjena i pregledavanja. Marina se također bavi filmom za koji kaže da je potpuno drugačije iskustvo od fotografije zbog fokusa na pokrete. Na predavanju je podijelila svoja iskustva sa snimanja filmova o Uskrsnoj pištoli i povodom 830 godina grada Krapine.
“Iskustvo suradnje s eSTUDENTom bilo mi je vrlo inspirativno, zanimljivo i to je jedno jako lijepo iskustvo koje bih preporučila apsolutno svima. Najdraži projekt na kojem sam radila vjerojatno je Kostelska uskrsna pištola jer sam na tom projektu radila nekoliko meseci i povezala se s lokalnim ljudima, proučavala njihove živote i povijest. Također bih navela film Biciklom kroz srce Zagorja koje je uključivao 70 lokacija i 50 statista, Sloveniju i Hrvatsku te gotovo pola godine posla”, navela je Marina Buhin, predavačica, profesionalni fotograf i copywriter u Feel Agency.
Četvrtak na ovogodišnjem CMWEEKu zatvorilo je predavanje Mirne Bučević, osnivačice i izvršne producentice u Producenti.tv pod nazivom “Ma tko to snima te reklame?”. Kroz interaktivno predavanje puno primjera predavačica je na zanimljiv način prošla kroz sve važne aspekte producentskog posla, niz poteškoća i problema koji se rješavaju usput te na same tehničke i praktične dijelove svogposla.
Mirna je već s 25 godina i na početku karijere dobila veliki zadatak - biti producentica popularnog programa Big brother na čemu je naučila puno stvari vezanih za daljnji životni i poslovni put. Već dugi niz godina bavi se produkcijom reklama, a svoja iskustva podijelila je sa svim prisutnima te naglasila kako je za nju to najljepši posao, ali iznimno zahtjevan i stresan. Posebno je istaknula važnost kreative na samom početku produkcijskog procesa te istraživanja u ranim fazama. Rekla je kako je broj snimajućih dana najvažnija obračunska referenca. Samo neki od aspekata u koje producent stalno mora biti upućen su glumci, lokacije, kostimi, snimanje, montaža, slika, zvuk te potrebna dokumentacija. Suradnja s mnogim ljudima ključni je dio posla - redatelji, glumci, naručitelji reklama i svi ostali sudionici procesa od producenta očekuju da im omogući sve potrebne slobode i da se osjećaju ugodno. Na kraju predavanja osvrnula se na skorašnju budućnost i moguće utjecaje umjetne inteligencije na njen, ali i ostale kreativne poslove.
“Slučajno sam završila u produkciji, radila sam u reklamnoj agenciji pa su me zvali s Nove TV u kojoj sam počela raditi na velikim televizijskim studijskim programima i zaljubila sam se u produkciju. Navela bih važnost statista i glumaca te pozvala zainteresirane za takve uloge da se jave casting agencijama koje će vas zvati kad reklame budu tražile osobu vašeg profila. Za velike reklame statisti uglavnom služe za masovne scene te je dovoljno da ste u bazama”, poručila je Mirna Bučević, današnja predavačica, osnivačica i izvršna producentica u Producenti.tv.
Saznaj više!
Ako želiš saznati više o ovome i ostalim projektima, posjeti našu web stranicu. Kako ne bi propustili najnovije informacije o radu Udruge, zaprati nas na društvenim mrežama – Facebooku, Instagramu, Linkedlnu, TikToku i YouTubeu. Pretplati se i na dvotjedni newsletter kako bismo te mogli obavijestiti o aktualnim projektima na mail.